การศึกษาเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องการผลิตและการบริโภคของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4

guest profile image guest

การศึกษาเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน  เรื่องการผลิตและการบริโภคของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4  ที่เรียนด้วยคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับการสอนแบบปกติ

A  COMPARATIVE  OF  ACADEMIC  ACADEMIC  ON  THE  TOPIC  OF

 “ PRODUCTION  AND  CONSUMPTION ” OF  PRATHOM  SUEKSA  4 STUDENTS  INSTRUCTED  COMPUTRE – ASSISTED  INSTRUCTION  AND  THOSE  INSTRUCTED  BY  TRADITIONAL  METHODS

                                                                                                  

…………………………………………………………………………………………………

บทคัดย่อ

            การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องการผลิตและการบริโภคของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โดยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับการสอนแบบปกติ

                กลุ่มตัวอย่างคือ  นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา  2552  โรงเรียนสามแยกคลองหลอแหล ซึ่งได้มาจากการสุ่มตัวอย่างอย่างง่ายจำนวน 40 คน โดยแบ่งออกเป็น 2 กลุ่มๆละ 20 คน  เป็นกลุ่มทดลองที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับกลุ่มควบคุมที่เรียนด้วยการสอนแบบปกติ  วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรมสำเร็จรูป  สถิติที่ใช้คือ  ค่าเฉลี่ย ( )  ค่าความเบี่ยงเบนมาตรฐาน ( SD )   และการทดสอบที่ ( t test)

                ผลการวิจัยปรากฏว่าบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน  เรื่องการผลิตและการบริโภคมีประสิทธิภาพตามเกณฑ์มาตรฐาน  ได้ค่าประสิทธิภาพเท่ากับ 82.5 / 89.25 ส่วนผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนโดยการสอนแบบปกติอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่  .05

ABSTRACT

In  this  thesis, the  researcher  compares  the  academic  achievements  on  the  topic  of  “ Production  and  Consumption ”  of  Prathom  Sueksa  4  students  who  were  instructed  by  computer-assisted  instruction  and  those  who  were  instructed  by  traditional  methods  of  instruction,  respectively.

The  sample  population  consisted  of  40  Prathom  Sueksa 4  students  enrolled  in  the  second  semester  of  the academic  year  2009  at  Sam  Yaek  Khlong  Lo  Lae  School.  These  members  of  the  sample  population  were  selected by  means  of  the  technique of simple random  sampling.  Once  selected, the  subjects  of  investigation  were  equally  divided  into  two  groups  of  twenty student  each. One  group  was the  experiment  group  who  were  instructed  by  com-assisted instruction, wheres  the  other  group  was  the  control  group  who  were instructed  by  traditional  methods  of  instruction.

The data collected  by  the  researcher  were  analyzed  using  a  computer  program. Techniques  of  descriptive  statistics  used  in  the  analysis  of  the  data  collected  were  mean ( )  and  standar  deviation

 ( SD). The  technique  of  t test was  also  employed  for  testing  purposes.

Findings  are  as  follows:

The  researcher  determined  that  computer-assisted on  “ Production  and  Consumption ”  evinced  an  efficiency  level  satisfying  the  standard  criteria  at  the  level  of  82.5 / 89.25

The  researcher  also  ascertained  that  the  academic achievements level  of  Prathom  Sueksa  4  subjects of  the investigation  who  were  instructed by  com-assisted instruction  on  the  topic  of  “ Production  and  Consumption ”  were  higher than  the levels  of  those  instructed  through  by  traditional  methods  of  instruction  the  statistically  significant  level  of  .05.

ความคิดเห็น
guest profile guest
อยากให้ท่านตรวจสอบบรรทัดสุดท้ายของบทคัดย่อภาษาไทยครับ มันยังไงยังไงอยู่นาท่าน แก้ไขได้ไหม มันขาดอะไรไปสักอย่างสองอย่าง หรืออย่างไร
guest profile guest
ขอบพระคุณค่ะ  ผิดตรงค่าประสิทะิภาพใช่ไหมค่ะ  เพราะปกติ  แล้วค่านี้ต้องบวกลบไม่เกิน  2.5  แต่ในบทคัดย่อนี้ ได้ค่าประสิทธิภาพเท่ากับ 82.5 / 89.25  เพื่อนฝากให้ลงให้  เลยไม่สามารถแก้ไขแทนเขาได้  เดียวจะแจ้งเจ้าของเขาอีกทีหนึ่งนะค่ะ  ขอบคุณค่ะ  ที่ชี้แนะ

ประกาศล่าสุดในบอร์ดเดียวกัน

nakham Icon แนะนำตัวเองค่ะ อ่าน 477 13 ปีที่ผ่านมา
13 ปีที่ผ่านมา