เตรียมพร้อมให้ดี!5 สิ่งสำคัญที่เหล่า exhibitor ควรเช็กก่อนไปออกบูธ
1. งบประมาณ
งานอีเว้นท์แต่ละงาน มีเงื่อนไขราคาที่ต่างกัน บางงานค่าเช่าที่อาจจะไม่แพงมาก หรือบางงานก็อาจจะตั้งราคาไว้สูงอยู่ประมาณนึง อยากให้ลองนึกถึง Expected Income หรือรายได้ที่เราจะได้จากการขายของมาเทียบกับราคาเช่าที่จะดีที่สุด ถ้ารายได้เข้ามามีมากกว่าค่าเช่าที่ที่ต้องเสียไป ก็คุ้มค่าอยู่แล้วที่จะลองดู
2. ทำเลที่ตั้ง
อย่างที่บอกไป ทำเลไหนที่เดินทางสะดวก หรือมักจะมีคนมาเดินเยอะ ราคาเช่าบูธก็อาจจะแพงหน่อย ถ้าสถานที่จัดงานไกล เราอาจจะต้องคำนึงถึงค่าขนส่งของ ค่าเดินทางต่างๆ ด้วยนะ ว่าคุ้มค่ากับการลงทุนไปออกบูธงานๆ นั้นมั้ย
3. เช็กอุปกรณ์ออกบูธ
ตรวจสอบกับทางออการ์ไนเซอร์ให้ดีว่าเค้าจัดเตรียมอะไรให้บ้าง มีโต๊ะ เก้าอี้ ผ้าคลุม ปลั๊กไฟ เต๊นท์ หลังคากันฝน หรือไม่ เพราะปัญหาหน้างานเกิดได้ตลอด เราต้องเตรียมตัวให้ดีที่สุด
4. Stock ของ
หลังจากตัดสินใจเช่าบูธแล้ว ก่อนถึงวันงานก็ต้องเช็กให้ดีว่าจำนวนของพอที่จะนำไปขายมั้ย ข้อแนะนำคือ เตรียมให้เยอะไว้ก่อน ถ้าของขาดขึ้นมาก็อาจจะเป็นปัญหาได้นะ
5. เงินทอน
อันนี้ก็สำคัญ ลูกค้าบางท่านอาจจะมีแต่แบงค์ใหญ่ๆ อย่าง 500 หรือ 1,000 การเตรียมเงินทอนไว้เนิ่นๆ ก็จะสะดวกสำหรับเรา หรือถ้าเรามีการชำระแบบผ่าน app ก็ต้องทำรายละเอียดเลขบัญชีต่างๆ ให้ชัดเจน
Prepare well! 5 Important things that exhibitors should check before going to the booth
1. Budget
each event There are different price terms. Some rental jobs that may not be very expensive. Or some jobs may be priced a bit high. I want you to think about Expected Income or the income that we can get from selling things compared to the rental price that will be the best. If the income coming in is greater than the rent that must be paid It's definitely worth a try.
2. Location
as I said Which location is convenient to travel Or there are usually a lot of people walking. Booth rental prices may be a bit expensive. If the venue is far We may need to take into account the shipping cost. Travel expenses as well, whether it's worth the investment to go to the booth at that event or not.
3. Check the equipment at the booth
Check with the organizer to see what they have prepared. Tables, chairs, covers, electrical outlets, tents, rain canopies or not, because problems at the event can happen all the time. We must prepare as best as we can.
4. Stock
After deciding to rent a booth Before the event date, be sure to check if the amount is enough to sell or not. The advice is to prepare a lot in advance. If something is missing, it could be a problem.
5. Changes
this is important Some customers may only have big banks like 500 or 1000. Prepare the change early. it will be convenient for us Or if we have to pay through the app, we need to make clear account numbers.
好好准备!5 参展商进展台前应检查的重要事项
1. 预算
每个事件 有不同的价格条款。一些可能不是很贵的出租工作。或者一些工作的价格可能有点高。我希望您考虑预期收入或我们可以从出售物品中获得的收入与最好的租金相比。如果收入超过必须支付的租金 这绝对值得一试。
2. 地点
就像我说的 哪个位置出行方便 或者通常有很多人走路。展位租赁价格可能有点贵。如果场地较远 我们可能需要考虑运费。差旅费也是如此,无论是否值得在该活动中前往展位进行投资。
3、在展台检查设备
跟主办方确认一下他们准备了什么,有没有桌椅,有被子,有没有电源插座,有没有帐篷,有没有雨棚,因为活动中的问题随时都有可能发生。我们必须尽可能做好准备。
4. 库存
决定租用展位后 活动日期前,一定要检查数量是否足够出售,建议是提前准备很多。如果缺少某些东西,则可能是一个问题。
5. 变化
这个很重要 有些客户可能只有 500 或 1000 等大银行。尽早准备更改。这对我们来说会很方便 或者如果我们必须通过应用程序付款,我们需要明确帐号。