หลากสาระน่ารู้เรื่อง “ป้ายโฆษณา”

lookmoo1981 profile image lookmoo1981

หลากสาระน่ารู้เรื่อง “ป้ายโฆษณา”

ในการทำการตลาด โฆษณาประชาสัมพันธ์สินค้า “ป้ายโฆษณาสินค้า” เป็นวิธีโปรโมตหนึ่งที่มีผลต่อผู้บริโภคอย่างมาก เนื่องจากป้ายโฆษณาเป็นสื่อที่กว้างขวาง เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้หลากหลายและชัดเจน ตัวอย่างที่เห็นได้ง่ายที่สุด เช่น ป้ายโฆษณาตามทางด่วนหรือบนตึกสูง ป้ายขนาดใหญ่ ตัวอักษรโดดเด่นดึงดูดตา แน่นอนว่าผ่านสายตาของคนเป็นหมื่นๆ คนทุกวัน นอกจากนี้อีกตัวอย่างหนึ่งที่เห็นได้บ่อยนั่นก็คือ ป้ายหาเสียงของนักการเมือง ฤดูกาลเลือกตั้งมาเยือนเมื่อไหร่ ป้ายแนะนำผู้สมัครล้นเมืองเมื่อนั้น

ดังนั้นสรุปแล้ว ป้ายโฆษณา คือ สื่อประเภทหนึ่งที่สามารถให้ข้อมูลเกี่ยวกับตัวสินค้า หรือการแนะนำให้คนอื่นรู้จักสินค้า ผ่านรูปภาพ ถ้อยคำที่สั้น กระชับ โดดเด่น ไว้สำหรับเผยแพร่ในที่สาธารณะ สามารถเข้าถึงกลุ่มคนได้มาก และนับได้ว่าเป็นสื่อโฆษณาที่ใช้กันอย่างแพร่หลายในทุกวงการในปัจจุบันอีกด้วย

ประโยชน์ของป้ายโฆษณา
1) ดึงดูดความสนใจได้ดี
ถ้าให้คุณเลือกอ่านข้อความจากสื่อสองสื่อนี้ คุณจะเลือกอ่านข้อความจากอะไรก่อน ระหว่าง ป้ายโฆษณาขนาด 1.5 เมตร กับ โบรชัวร์โฆษณาที่วางอยู่บนโต๊ะ แน่นอนว่าถ้าคุณยืนอยู่ในระยะ 5 เมตร คุณจะต้องเห็นข้อความบนป้ายโฆษณาก่อนและสามารถอ่านข้อความทั้งหมดจบได้ในครั้งแรกที่เห็น ซึ่งต่างจากโบรชัวร์ที่วางไว้ที่โต๊ะ กว่าจะรับข้อมูลได้คุณจะต้องเดินไปเพื่อหยิบมันขึ้นมาอ่าน ดังนั้นจากข้อนี้สรุปได้อย่างดีว่าป้ายโฆษณาดึงดูดความสนใจได้ดีกว่าสื่ออีกหลายประเภท เนื่องจากป้ายโฆษณามีขนาดใหญ่ ตัวอักษรขนาดใหญ่นั่นเอง
2) เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้มาก
หากจัดประเภทป้ายโฆษณา ก็คงจัดให้อยู่ในหมวดของสื่อโฆษณากลางแจ้ง ทั้งในรูปแบบโปสเตอร์ ไวนิล บิลบอร์ดและอื่นๆ ป้ายโฆษณานอกจากจะดึงดูดความสนใจได้ดีแล้ว ยังเป็นอิสระในการหาพื้นที่จัดวางเพื่อให้เหมาะสมสำหรับกลุ่มเป้าหมาย ดังนั้นก่อนการติดตั้งป้ายโฆษณาจึงจำเป็นต้องวิเคราะห์กลุ่มเป้าหมายเสียก่อน เช่น โฆษณารถยนต์ หากต้องการประชาสัมพันธ์ให้ลูกค้าได้รู้ถึงรถยนต์รุ่นใหม่ล่าสุด พื้นฐานอาจจะต้องเป็นคนมีฐานะ มีรถขับอยู่แล้ว ดังนั้นป้ายโฆษณาชิ้นนี้อาจติดเป็นป้ายโฆษณาขนาดใหญ่ตามทางด่วน เพื่อให้เห็นอย่างทั่วถึงครบทุกด้าน
3) ต้นทุนต่ำ
หลายคนสงสัยว่าการทำป้ายโฆษณาใช้ต้นทุนต่ำจริงหรือ ขออธิบายเพิ่มเติมว่าในการลงทุนทำป้ายโฆษณาต่อหนึ่งชิ้นอาจแพงกว่าสื่ออื่นๆ แต่หากเทียบคุณภาพกับจำนวนที่ต้องผลิตสามารถลดต้นทุนในการผลิตได้ โดยให้ผลประโยชน์เท่ากัน เช่น ต้องการทำสื่อให้ถึงกลุ่มเป้าหมาย 500,000 คน ผู้ผลิตอาจเลือกทำป้ายขนาดใหญ่ติดบนตึกที่มีรถผ่านสม่ำเสมอ ลงทุน 200,000 บาท/ชิ้น แต่ทำเพียง 2 ชิ้น (ใช้งบ 400,000 บาท) หรือทำสื่อโบรชัวร์เฉลี่ยใบละ 2 บาท จำนวน 500,000 แผ่น (ใช้งบ 1,000,000 บาท) จะเห็นได้ว่าในปริมาณเป้าหมายที่เท่ากัน การทำป้ายโฆษณาช่วยลดต้นทุนได้มากกว่า และถ้าป้ายทำจากวัสดุที่มีคุณภาพก็ยิ่งอยู่ได้นาน คุ้มมากขึ้น

  ติดต่อทำป้าย


 

A variety of interesting facts about "advertising billboards"
in marketing Product publicity “Product banners” are one way of promotion that has a huge impact on consumers. Because the billboard is a wide medium. Reach a wide and clear target audience The easiest to see example is billboards on expressways or high-rise buildings, large signs, bold and eye-catching letters. Of course, through the eyes of tens of thousands of people every day. Politician's campaign sign When does the election season come? Signs suggesting applicants overflow the city at that time.
So in conclusion, billboards are a type of media that can provide information about the product. Or introducing other people to know the product through pictures, short, concise, outstanding words for public distribution. Can reach a large group of people And it can be considered as the most widely used advertising media in all circles today.

The benefits of billboards

1) attracts attention well
If you choose to read messages from these two media. What would you choose to read first? Between a 1.5 meter billboard and an advertising brochure placed on a table. Of course, if you're standing within 5 meters, you'll need to see the message on the billboard first and be able to read the entire message the first time you see it. This is different from the brochures placed at the table. To get the information, you have to walk to pick it up and read it. So from this it can be concluded that billboards attract more attention than many other media. Because the billboard is large Big letters.

2) Reach a large target audience
If the billboard is categorized It would be classified in the category of outdoor advertising media. Both in the form of posters, vinyl, billboards and more. Advertising signs in addition to attracting good attention. It is also free to find a placement that is suitable for the target audience. Therefore, before installing the billboards, it is necessary to analyze the target audience, such as car advertisements, if you want to publicize your customers about the latest cars. The basis may have to be a wealthy person. already have a car Therefore, this billboard may be placed as a large billboard along the expressway. in order to see thoroughly in all aspects

3) low cost
Many people wonder if making billboards is really low cost or not. Let me explain further that investing in one advertising billboard may be more expensive than other media. But if you compare the quality with the quantity that needs to be produced, it can reduce the cost of production. By giving equal benefits, for example, wanting to make the media reach a target audience of 500,000 people, a manufacturer may choose to make a large sign on a building that has cars passing regularly, investing 200,000 baht/piece, but making only 2 pieces (using a budget of 400,000 baht) or doing Brochure media averaged 2 baht per sheet of 500,000 sheets (using a budget of 1,000,000 baht). It can be seen that the target amount is the same. Making billboards can help reduce costs more. And if the label is made of quality materials, it will last longer and be more worthwhile

  ติดต่อทำป้าย


关于“广告牌”的各种有趣的事实

在营销中 产品宣传 “产品横幅”是一种对消费者产生巨大影响的宣传方式。因为广告牌是一种宽介质。覆盖广泛而清晰的目标受众 最容易看到的例子是高速公路或高层建筑上的广告牌、大型标志、醒目醒目的字母。当然,每天都是通过成千上万人的眼睛。政客的竞选标志 选举季节何时到来?迹象表明申请人当时满城。

因此,总而言之,广告牌是一种可以提供有关产品信息的媒体。或通过图片介绍他人了解产品,简短、简洁、突出的文字进行公开分发。可以接触到一大群人,可以说是当今各界使用最广泛的广告媒体。

广告牌的好处

1)能很好地吸引注意力
如果您选择阅读来自这两种媒体的消息。你会选择先读什么?在 1.5 米高的广告牌和放在桌子上的广告手册之间。当然,如果您站在 5 米以内,则需要先看到广告牌上的消息,并且能够在第一次看到消息时阅读整条消息。这与摆在桌上的小册子不同。要获取信息,您必须步行去捡起并阅读。所以由此可以得出结论,广告牌比许多其他媒体吸引了更多的关注。因为广告牌是大 大字。

2)覆盖大量目标受众
如果对广告牌进行分类,则将其归类为户外广告媒体类别。以海报、黑胶唱片、广告牌等形式出现。广告招牌除了吸引眼球外。也可以免费找到适合目标受众的展示位置。因此,在安装广告牌之前,如果要向客户宣传最新的汽车,就必须分析目标受众,例如汽车广告。基础可能必须是一个富有的人。已经有车了,所以这个广告牌可以放在高速公路上作为一个大广告牌。为了看透方方面面

3)低成本
很多人想知道制作广告牌的成本是否真的很低。让我进一步解释一下,投资一个广告牌可能比其他媒体更昂贵。但如果将质量与需要生产的数量进行比较,则可以降低生产成本。通过给予同等的利益,比如想让媒体达到50万人的目标受众,制造商可能会选择在有汽车定期经过的建筑物上做一个大标志,投资20万泰铢/件,但只制作2件.(使用400,000泰铢的预算)或做Brochure媒体平均每张500,000张2泰铢(使用1,000,000泰铢的预算)。可以看出,目标金额是一样的。制作广告牌可以帮助更多地降低成本。如果标签是用优质材料制成的

  ติดต่อทำป้าย


ความคิดเห็น

ประกาศล่าสุดในบอร์ดเดียวกัน