ทำป้ายโฆษณาอย่างไรให้โดน!!

lookmoo1981 profile image lookmoo1981

ทำป้ายโฆษณาอย่างไรให้โดน!!

1) ป้ายโฆษณาต้องเข้าใจง่าย หมายความว่า จะต้องสื่อสารชัดเจน อ่านรอบเดียวสามารถเข้าใจแก่นที่ต้องการสื่อสารได้ ไม่ต้องตีความหลายชั้น เพราะทำให้เกิดความเบื่อหน่ายและไม่ถึงดูดใจ

2) ขนาดของป้ายมีความเหมาะสม ทั้งทำเลที่ตั้งและข้อความที่ต้องการสื่อ เช่น ทำป้ายคัตเอาท์สูง 2 เมตร กว้าง 2 เมตร จะให้ไปไว้ในอาคารก็คงไม่ไหว ขนาดใหญ่เช่นนี้ควรตั้งไว้ที่กลางแจ้ง เพราะป้ายขนาดใหญ่ทำให้เป็นที่เห็นเด่นชัด ในทางตรงกันข้ามถ้าใช้ป้ายผ้าไวนิลขนาด 1×2 นิ้ว ติดบนตึกชั้น 3 ก็ไม่เหมาะสมเช่นกัน เพราะมีขนาดเล็กเกินไป
3) ไอเดียดี งานโฆษณาปัจจุบันต่างจากงานโฆษณาสมัยก่อนอย่างมาก ในอดีตผลงานโฆษณามีเพื่อบอกชนิดสินค้า ประโยชน์ของมันเท่านั้น แต่ในสมัยนี้โฆษณาทุกสื่อเน้นขายไอเดีย
ดังนั้นถ้าอยากให้ป้ายโฆษณาของตัวเองโดน เด่น และเป็นที่พูดถึง ควรมีความสร้างสรรค์ ใส่ไอเดียเข้าไปพอสมควร เพียงเท่านี้ก็เพิ่มคุณค่าให้งานโฆษณาของเราเป็นที่น่าจดจำแล้ว
4) รูปภาพเหมาะสมกับข้อความ หลายครั้งที่ป้ายโฆษณาประสบความสำเร็จเพราะภาพและข้อความส่งเสริมสัมพันธ์กัน หมายความว่า เมื่อมองโดยแยกภาพและข้อความออกจากกัน ทั้งสองอย่างก็สามารถสื่อความหมายได้ดีอยู่แล้ว แต่เมื่อนำมารวมกัน ภาพจะยิ่งส่งเสริมให้ข้อความชัดเจนขึ้น
5) การจัดองค์ประกอบบนป้ายโฆษณา องค์ประกอบหลักๆ บนป้ายโฆษณาประกอบไปด้วย ข้อความและภาพและสีสัน ทุกอย่างต้องสมดุลกัน ไม่ขัดกันเอง ไม่ทำให้รู้สึกไม่สบายตา สำหรับภาพจะต้องสื่อสารกับผู้อ่านอย่างใดอย่างหนึ่ง เช่น อาจเป็นภาพสินค้าที่ถ่ายมาอย่างดี เป็นภาพของคนกำลังใช้สินค้า หรือ ประโยชน์ของสินค้า ฯลฯ ส่วนสีสันก็ต้องสื่ออารมณ์สอดคล้องไปกับธีมของป้ายโฆษณา ไม่ใช่ว่ากำลังพูดถึงซัมเมอร์แต่เน้นโทนสีม่วงก็ดูขัดกันเกินไป

  ติดต่อทำป้าย


 

How to make a billboard to get hit!!
1) Advertising signs must be easy to understand, meaning that they must communicate clearly. One reading can understand the essence that needs to be communicated. Do not have to interpret multiple layers. Because it causes boredom and does not attract
2) The size of the sign is appropriate. Both the location and the message that needs to be conveyed, such as making a cutout sign 2 meters high, 2 meters wide, would not allow it to be placed in the building. Such a large size should be placed outdoors. Because of the large sign making it noticeable On the other hand, if using a 1×2 inch vinyl cloth banner mounted on a 3rd floor building, it is also not appropriate. Because it is too small
3) Good idea, current advertisements are very different from past advertisements. In the past, advertising works were meant to tell the type of product. Its only benefit But nowadays, every media ad focuses on selling ideas.
Therefore, if you want your own billboard to be prominent and to be talked about. Should be creative Put enough ideas in This just adds value to our advertisements to be memorable.
4) The image is suitable for the text. Many times, billboards are successful because the image and the promotional text are related, meaning that when viewed as a separate image and text, Both of them can already be well-meaning. But when brought together The image will further encourage the message to be clearer.
5) Composition on billboards main elements The billboard contains text and images and colors Everything must be balanced, not conflicting with each other, not causing discomfort to the eyes. For an image, it must communicate with the reader in a certain way, for example, it could be a well-taken product image. It is the image of people using the product or the benefits of the product, etc. The colors must convey emotions in accordance with the theme of the billboard. It's not that I'm talking about summer, but the purple tones are too contradictory.

  ติดต่อทำป้าย



如何制作一个广告牌才能被击中!!
1) 广告标志必须通俗易懂,即必须清楚地传达。一读就能明白需要传达的精髓。不必解释多个层。因为它会引起无聊并且不会吸引
2)标志的大小合适。位置和需要传达的信息,例如制作一个高2米,宽2米的镂空标志,都不允许将其放置在建筑物中。这么大的尺寸应该放在户外。因为大标牌使其引人注目 另一方面,如果使用安装在 3 楼建筑物上的 1×2 英寸乙烯基布横幅,也是不合适的。因为太小了
3)好主意,当前的广告与过去的广告大不相同。过去,广告作品是为了说明产品的类型。它唯一的好处 但是现在,每个媒体广告都专注于销售创意。
因此,如果您希望自己的广告牌突出并被谈论。应该有创意 把足够的想法放进去 这只会增加我们广告的价值,让它令人难忘。
4)图片适合文字。很多时候,广告牌之所以成功,是因为图像和宣传文字是相关的,这意味着当将它们视为单独的图像和文字时,它们都已经是善意的了。但当把图像放在一起时,会进一步鼓励信息更清晰。
5) 广告牌的构成主要元素 广告牌包含文字、图像和颜色 一切都必须平衡,不要相互冲突,不要引起眼睛不适。对于一张图片,它必须以某种方式与读者进行交流,例如,它可以是一张精心拍摄的产品图片。它是人们使用产品的形象或产品的好处等。颜色必须根据广告牌的主题传达情感。不是说夏天,而是紫色调太矛盾了。

  ติดต่อทำป้าย


ความคิดเห็น

ประกาศล่าสุดในบอร์ดเดียวกัน

2 เดือนที่ผ่านมา
2 เดือนที่ผ่านมา