เทคนิค ออกแบบป้ายโฆษณา อย่างไรให้โดนใจผู้บริโภค

lookmoo1981 profile image lookmoo1981

เทคนิค ออกแบบป้ายโฆษณา อย่างไรให้โดนใจผู้บริโภค
1. เรียบง่าย เป็นการออกแบบโฆษณาให้ดูเรียบง่าย แต่แฝงไปด้วยความดูดี ซึ่งถือว่าเป็นแนวความคิดที่ทรงพลังไม่ว่าจะเป็นการทำโฆษณาเพื่อเล่นกับจินตนาการของผู้คน โดยทำออกมาให้มีรูปแบบเรียบง่าย ที่บางครั้งก็ไม่ได้เลือกใช้ตัวหนังสือเป็นตัวกลางในการสื่ อสาร แต่จะเลือกใช้แค่เพียงรูปภาพที่สามารถสื่อถึงธุรกิจ หรือผลิตภัณฑ์ของผู้จัดทำได้เพียงแค่ใช้จินตนาการ หรือความคิดเล็กน้อยเวลามองเห็นโฆษณาก็สามารถเข้าใจความหมายได้ เท่านี้การทำโฆษณาของคุณก็ดูน่าสนใจมากพอที่จะดึงดูดสายตาคนที่พบเห็นได้อย่างง่ายดาย

2. กระตุ้นความรู้สึก เป็นการทำโฆษณาที่ทำให้ผู้พบเห็นรู้สึกสนใจ อยากจะทำตามหรือทำอะไรสักอย่างเมื่อเจอกับโฆษณาในรูปแบบนี้ โดยการทำโฆษณาประเภทนี้สามารถวางไว้ในจุดที่เมื่อผู้ชมเข้าใจในเนื้อหาของโฆษณา จะสามารถทำให้เกิดการกระทำบางอย่างต่อไปได้ทันที เปรียบเสมือนกับการเชิญชวนเข้าชมสินค้าด้วยป้ายลดราคา ที่เมื่อมีผู้พบเห็นก็อยากจะเข้าไปชมในทันที

3. เจาะจงกลุ่มเป้าหมาย หากผลิตภัณฑ์ สินค้า หรือธุรกิจของคุณเป็นสินค้าเฉพาะกลุ่มในการทำโฆษณาบางครั้งหากทำโฆษณาที่มีเป้าหมายกว้างเกินไปก็ไม่สามารถทำให้คุณสร้างกำไรได้มากขึ้น เพราะฉะนั้นในการออกแบบโฆษณาสำหรับบางธุรกิจก็ควรจะเลือกใช้การโฆษณาที่ เจาะจงกลุ่มเป้าหมายที่สามารถแบ่งได้จากเพศ ช่วงอายุ หรือพฤติกรรมการซื้อสินค้าของกลุ่มเป้าหมายและเลือกทำโฆษณาให้เหมาะกับกลุ่มเป้าหมายมากที่สุด

4. ใช้การเปรียบเทียบ การทำโฆษณาให้มีรูปแบบของการเปรียบเทียบเป็นการทำโฆษณาที่มีให้พบเห็นบ่อยที่สุดของงานโฆษณา เพราะการทำโฆษณาแบบเปรียบเทียบนั้นจะทำให้ผู้ชมเห็นภาพได้ชัดเจน และเกิดความรู้สึกได้ง่ายขึ้น โดยการทำโฆษณาแบบนี้คือการนำสองสิ่งที่ไม่มีส่วนเกี่ยวข้องกัน เอามาเปรียบเทียบหรือทำให้เป็นเรื่องราวเดียวกันได้อย่างชาญฉลาด

5. เชื่อมโยงความหมาย เป็นการทำโฆษณาที่มีรูปแบบคล้ายกับการทำโฆษณาที่ใช้การเปรียบเทียบ แต่จะมีความซับซ้อนมากกว่า เพราะการทำโฆษณาเชื่อมโยงความหมายจำเป็นต้องนำหลายๆ สิ่งมาเชื่อมโยงเข้าด้วยกัน ผ่านสถานการณ์หรือการกระทำบางอย่าง ที่ผู้คนเข้าใจอยู่แล้วมาผสมผสานกันเพื่อสร้างเนื้อหาใหม่ที่ต้องการสื่อสารกับผู้ชม

 ติอต่อช่างทำป้าย


Advertising design techniques How to impress consumers

1. Simple. The design of the ad is simple. but hidden with good looks Which is considered a powerful concept, whether it is to make advertisements to play with people's imaginations. By making it out to be a simple form. Sometimes they don't choose to use text as a medium of communication, but only use pictures that can convey business. Or the products of the creators can only use imagination. Or a little thought when seeing the ad can understand the meaning. This way, your ad will be attractive enough to easily catch the eye of the people who see it.

2. Sensational It is an advertisement that makes the viewer feel interested. Would like to follow or do something when faced with ads like this. By doing this type of advertisement can be placed in a spot when the audience understands the content of the ad. Will be able to cause some actions to continue immediately. It's like an invitation to visit a product with a price tag. that when people see it, they want to go and see it immediately

3. Target specific audiences. If your product, product or business is a niche product for advertising, sometimes advertising with too broad a target cannot make you more profitable. Therefore, in the design of advertisements for some businesses, it is advisable to use advertisements that Determine the target audience that can be categorized by gender, age range or shopping behavior of the target audience and choose to make advertisements that are most suitable for the target audience.

4. Use Comparisons Making advertisements in the form of comparison is the most common advertisement of advertising jobs. Because making a comparison ad will make the audience see the picture clearly. and feel easier By doing this kind of advertisement is to bring two things that have nothing to do with each other. wisely compare or simulate the same story.

5. Associate meaning It is an advertisement that has a similar format to that of a comparison ad. But it's more complicated. Because making ads linking meanings need to bring in many ways. things that are linked together through certain situations or actions That people already understand come together to create new content that they want to communicate with audiences.

 ติอต่อช่างทำป้าย


广告设计技巧 如何打动消费者

1. 简单。广告的设计很简单。但隐藏的好看 这被认为是一个强大的概念,无论是制作广告以发挥人们的想象力。通过使它成为一个简单的形式。有时他们不选择使用文字作为交流的媒介,而只使用可以传达业务的图片。或者创作者的产品只能发挥想象力。或者在看到广告时稍微思考一下就可以理解其中的含义。这样,您的广告将具有足够的吸引力,可以轻松吸引看到它的人的眼球。

2. 轰动 这是一个让观众感到有兴趣的广告。面对这样的广告时,想关注或做点什么。通过这样做,这种类型的广告可以放置在观众理解广告内容的地方。将能够使某些动作立即继续。这就像邀请您访问带有价格标签的产品。当人们看到它时,他们想立即去看看

3.针对特定的受众如果您的产品、产品或业务是用于广告的利基产品,有时目标过于广泛的广告无法使您获得更多利润。因此,在为一些商家设计广告时,建议使用具有以下特点的广告。确定可按目标受众的性别、年龄范围或购物行为进行分类的目标受众,并选择制作最适合目标受众的广告。

4. 使用比较 以对比的形式制作广告是最常见的广告招聘广告。因为制作对比广告会让观众看清楚画面。感觉更轻松 做这种广告,就是带来两个毫无关系的东西。明智地比较或模拟同一个故事。

5. 联想意义 它是一种与比较广告格式相似的广告。但它更复杂。因为制作广告链接意义需要带来很多 连在一起的东西 通过某些情况或行动 人们已经理解的人聚集在一起创建他们想要与观众交流的新内容。

 ติอต่อช่างทำป้าย


ความคิดเห็น

ประกาศล่าสุดในบอร์ดเดียวกัน

2 เดือนที่ผ่านมา
2 เดือนที่ผ่านมา