แนวทางการพัฒนาของรถเมล์ในอนาคต

lookmoo1981 profile image lookmoo1981

แนวทางการพัฒนาของรถเมล์ในอนาคต
ข้อดีข้อเสียของรถเมล์และแนวทางการพัฒนาในอนาคตได้ดังต่อไปนี้
ข้อดี
1.สะดวก สามารถเข้าถึงได้ง่าย
2.เส้นทางหลากหลาย ครอบคลุมทั่วกรุงเทพ
3.ค่าโดยสารราคาไม่แพง
4.ทุกคนสามารถขึ้นรถเมล์ได้ ไม่จำกัด เพศ วัย ฐานะ อาชีพ
ข้อเสีย
1.รอนาน ไม่สามารถกะเวลาได้
2.เส้นทางมีการทับซ้อนกันเช่น สาย 29 กับ สาย 510 ที่มีเส้นทางทับซ้อนกันตั้งแต่อนุสาวรีย์ชัย ถึ
รังสิต
3.รถเสริม หมดระยะ
4.รถติด ปัญหาทางจราจร
5.รถเมล์มีสภาพเก่า ทรุดโทรม ซึ่งไม่ปลอดภัยต่อการโดยสาร
6.มาตรฐานการให้บริการไม่เท่ากัน เช่น ค่าโดยสารของรถร่วมบริการ 9 บาท ในขณะที่ รถของ ขสมก.เอง ราคา 6.50 บาท ราคาต่างกัน ถึง 2.50 และการให้บริการของ พขร.และ พกส.ที่มีทั้งดี และ ไม่ดี
7.ขับรถหวาดเสียว แข่งกัน ปัญหานี้จะอยู่ที่รถร่วมส่วนมาก เนื่องจากว่า ต้องมีการทำรอบ ทำเวลา และแข่งกันแย่งผู้โดยสาร ทำให้เกิดความอันตราย และความเสี่ยงต่อผู้โดยสารมาก
8.เมื่อรถเมล์ไม่ตอบโจทย์ ทุกวันนี้ คนส่วนใหญ่เริ่มหันไปใช้รถยนต์ส่วนตัวมากขึ้น ซึ่งทำให้มีปัญหารถมากและรถติดมากขึ้น
9. รถโดยสารมีไม่เพียงพอ จากการที่ได้ไปสัมภาษณ์มีความจริงบางอย่างที่เจอ รถเมล์บางสาย มีรถให้บริการอยู่ 3 คัน ในขณะที่เส้นทางของตัวเอง มีระยะทางที่ไกล หรือ บางสายที่คนส่วนใหญ่จะรู้ว่า มักจะเสริมเส้นทางอยู่ตลอด วิ่งไม่เต็มเส้นทางตลอด จนคนทั่วไปคุ้นชินไปเอง รวมไปถึงปัญหาของการขาดพนักงานขับรถ

ติดต่อสอบถาม

Development guidelines for buses in the future

The advantages and disadvantages of buses and future development guidelines are as follows.

strength

1. Convenient, easily accessible

2. Various routes Covering all over Bangkok

3. The fare is inexpensive.

4. Everyone can take the bus, regardless of gender, age, status, occupation.

weakness

1. Waiting for a long time. Can't predict the time.

2. The routes are overlapping, such as Line 29 and Line 510 with overlapping routes from Victory Monument to

Rangsit

3. Auxiliary vehicle expired

4. Traffic jams, traffic problems

5. The buses are old and dilapidated, which are not safe for passengers.

6. The service standards are not the same, such as the fare of the shared service car is 9 baht, while the car of the BMTA itself costs 6.50 baht, the price varies up to 2.50, and the services provided by the BMTA and the BMTA at There are both good and bad

7. Terror driving, racing. This problem is mostly shared by cars, because they have to make laps, make time, and compete for passengers. cause danger and high risk to passengers

8. When buses do not meet the needs of today, most people are increasingly turning to private cars. which causes a lot of car problems and more traffic jams

9. There are not enough buses. According to the interview, there are some truths that some bus lines have 3 buses in service while their own route. There is a long distance or some line that most people will know. always reinforcing the route Not running all the way until the common people get used to it including the problem of lack of drivers

ติดต่อสอบถาม

未来公交车的发展指南

公交车的优缺点及未来发展方针如下。

力量

1.方便,容易到达

2. 各种路线 覆盖整个曼谷

3.票价便宜。

4. 不分性别、年龄、地位、职业,人人均可乘车。

弱点

1. 等了很久,无法预知时间。

2.路线重叠,如29号线和510号线从胜利纪念碑到510号线有重叠路线

兰实

3.辅助车辆过期

4.堵车、交通问题

5、公交车又旧又破,对乘客不安全。

6、服务标准不一样,比如共享服务车的票价是9泰铢,而BMTA的车是6.50泰铢,价格相差2.50,BMTA和BMTA提供的服务BMTA 有好有坏

7.恐怖驾驶,赛车。这个问题多半是汽车共有的,因为他们要跑圈,要花时间,要争乘客。造成危险 和对乘客的高风险

8.当公共汽车不能满足当今的需求时,大多数人越来越多地转向私家车。这会导致很多汽车问题和更多的交通拥堵

9. 公交车不够。据采访,有些公交线路有3辆公交车在运营,而他们自己的路线是有一定道理的。大多数人都会知道一段很长的距离或某条线路。总是加强路线 不是一路跑 直到普通人习惯了 包括缺少司机的问题

ติดต่อสอบถาม

ความคิดเห็น

ประกาศล่าสุดในบอร์ดเดียวกัน

2 เดือนที่ผ่านมา
2 เดือนที่ผ่านมา